Picture of Ortal Lampert

Ortal Lampert

Product Designer who likes to read and share :)

עובד חלק

כאנשי מקצוע חלק מהממשקים העיקריים איתם אנחנו עובדים הם צוות הפיתוח. המוצר שאנחנו מאפיינים ומעצבים צריך להיות מאופיין טוב חווייתי ומהנה לשימוש, ולא פחות חשוב כזה שקל לפתח.
שיתוף פעולה טוב ופורה בין צוות העיצוב לצוות הפיתוח מניע את המוצר קדימה והופך את התהליך לחלק יותר.
אז הנה 5 עקרונות שיעזרו לנו לשתף פעולה טוב יותר עם צוות הפיתוח ולרתום אותם למשימה.

1.     גבשו תוכנית
תכנון נכון של המוצר או הפיצ’ר יחסוך לנו הרבה זמן וייתן מענה לשאלות רבות של צוות הפיתוח כבר בשלב החשיבה על המוצר. שאלות מגוונות צריכות לקבל מענה מהשלב הזה החל ממה המשתמשים יכולים לבצע עם המוצר הזה ועד איך אנחנו מכוונים את המשתמשים בהתחלת השימוש במוצר.

2.     הגדירו גריד
עבודה בגריד היא הכרחית, מעבר לעובדה שעבודה בגריד היא בסיס לכל מוצר עיצובי.
מוצר רספונסיבי בעל חשיבות רבה, והצורך לפתח מוצר לגדלי מסך שונים הוא אדיר.
נקודת כאב משמעותית בעבודה משותפת למפתחים ומעצבים היא שלפעמים המפתחים מקבלים עיצוב לרזולוציה מסוימת וציריכם להבין ממנה איך המוצר יראה ויתנהג ברזולוציות השונות. עבודה בגריד פותרת את הכאב הזה ובקלות ניתן לעשות התאמות לכל הרזולוציות, באופן הזה המפתחים מבינים את מערכת החוקים של התנהגות המוצר והם לא צריכים להיאבק למצוא פתרון רספונסיבי.

3.     התחילו עם ווירפריימס
ווירפריימס הם נקודה טובה להציג את התכנון שלנו לצוות הפיתוח. תפקיד הווירפריימס הוא להניח את הכל על הנייר בלי לחשוב על צבע טיפוגרפיה וכו’, היתרון הגדול של הווירפריימס הוא שצוות הפיתוח יכולים להבין בקלות את המוצר ולהביע את דעתם בנוגע לאתגרים שעשויי לעלות בפיתוח.
מהר מאוד אפשר לתקן ולהעלות דיון חוזר על המוצר ובאופן הזה לפתח עבודה אינטרטיבית עם מינימום מאמץ.

4.     סטייל גיידס
סטייל גיידס הוא עקרון נהדר לעבוד איתו כמעצבים וכצוות פיתוח.
מאחר ואנחנו מגדירים מראש את עקרונות העיצוב של המוצר החל מהצבעים, גדלי כותרות, פונטים וכו’, קל יותר למפתחים להבין את הכללים ולחסוך זמן רב על הסברים הקשורים לנראות של המוצר.

     5. חשיבה בקומפוננטים
      תהליך פיתוח מתבצע בקומפוננות של קוד, בדרך הזו אפשר לחסוך מאמצי פיתוח רבים ולהשתמש בחתיכות קוד שוב ושוב כדי ליצור מבנים        מורכבים, ממש כמו שיש לנו אבני בניין. עיצוב ואיפיון בקומפוננטות הוא תהליך שקרוב יותר לסביבת הפיתוח. קומפוננטות מקלות ומאיצות את תהליך הפיתוח והעיצוב, מצמצמות פערים בין הפיתוח הסופי לעיצוב והופכות את הממשק להרבה יותר אחיד.

שתפו פוסט זה