Picture of Ortal Lampert

Ortal Lampert

Product Designer who likes to read and share :)

10 כישורים רכים שכל מעצב צריך

פיתוח כישורים רכים הם אחד מהדברים החשובים בצלחה שלנו כמעצבי UX/UI.
חידוד הכישורים הרכים שלנו תורם לנו באופן ישיר למקצועיות שלנו באותה מידה שלמידת כלי נוסף או שיטת מחקר חדשה.

המאמר מציג 10 כישורים רכים שכדאי שנחדד כמעצבי מוצר:

1.     משוב
נתינת משוב בונה או התמודדות עם משוב שאינו בונה, יכול להיות לא נוח בהתחלה. כמעצבים עלינו לעזור למי שקשה לא לתת לנו משוב בונה ע”י כך שנשאל אותו שאלות ממקדות כדי להבין טוב יותר את עמדתו. חשוב להגדיר בדיוק על מה אנחנו רוצים משוב ולהיות פתוחים להמשיך לדייק אותו גם אם הוא מעורפל.

2.     הקשבה פעילה
הקשבה פעילה משמעה להקשיב למי שעומד מולנו מבלי לחשוב על דברים אחרים כמו הדעות שלנו או רעיונות שקופצים לנו לראש.
הקשבה פעילה תעזור לנו עם כל מי שאנחנו עובדים איתו: לקוחות, קולגות, משתמשים וכו’. ישנם כמה עקרונות עיקריים להקשבה פעילה.
שמירה על קשר עין
להקשיב למילים של הדובר ולנסות לדמיין את מה שהוא אומר
לא לקטוע את הדבור
לחכות שהדובר לוקח הפסקה ואז לשאול שאלות
לתת לדובר פידבק מתמיד

3.     ראש פתוח
כמעצבים אנחנו תמיד צריכים למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שקיימות זמן רב. כאשר אנחנו מקבלים רעיון פוטנציאלי לפתרון חשוב לקחת אותו בחשבון ולבחון אותו, גם אם נראה שהוא לא הפתרון הנכון.

4.     אמפתיה
אמפתיה משמעותה לשים את עצמינו בנעלי האחר. כאשר אנחנו שמים את עצמינו בנעליי האחר, אנחנו יכולים להבין טוב יותר איך הוא מרגיש ולהתחבר למה שמתסכל אותו. אמפתיה יכולה להתבטא גם בצפייה במישהו, ישנם כלים רבים כמו מפות חום, סקרים ובדיקות משתמשים שיכולים לעזור לנו להבין את הצד של המשתמש ואת הכאבים שלו.

5.     כל צורת תקשורת היא פרוייקט חווית משתמש

כאשר אנחנו שולחים מייל, הודעת טקסט או כל צורת תקשורת אחרת מול לקוחות, קולגות ומשתמשים, אנחנו יוצרים חוויה. המטרה של כל צורת תקשורת היא להיות קלה, נעימה וחווייתית. במקום לשלוח מסרים לצד השני שירמו לו “לעבוד קשה” אנחנו צריכים לחדד את המסר כך שהצד השני יבין אותו בקלות.

6.     ותרו על האגו
זה מאוד כיף לקבל מחמאות על עבודה טובה שעשינו, אך זה לא בהכרח מקדם אותנו להיות אנשי מקצוע טובים יותר. חשוב להאיר גם את המקומות שאותם צריך לשפר, לכן כשאר אנחנו מבקשים משוב, אנחנו צריכים לבקש משוב על האזורים שדרוש בהם שיפור.
חשוב לא להתגונן כשאנחנו מקבלים משוב כזה, ולהתעניין באמת איך כדאי להשתפר.
היכולת לא לקחת את המשוב באופן אישי ולהתייחס אליו באופן ענייני, היא דבר שמצריך תרגול.

7.     פרזנטציה
היכולת להציג את הפתרונות שלנו היא חלק מהתפקיד. אנחנו צריכים להיות מסוגלים להציג את הסיפור באופן מעניין לקהל שלנו-שימוש באנלוגיות ודוגמאות יעזור מאוד לקהל.
אנחנו צריכים להיות מוכנים להסביר את השיקולים שלנו ואת הבחירות האפיוניות שלקחנו.

8.     למידה עצמית
ההצלחה שלנו תלויה ביכולת שלנו ללמוד דברים באופן עצמאי. כולנו בנקודה כזו או אחרת ניתקל בעולם תוכן שאנחנו לא מכירים, טכנולוגיה שחדשה לנו, מושגים שאנחנו לא בקיאים בהם וכו’.
היכולת שלנו ללמוד באופן עצמאי כאשר אנחנו ניצבים בפני אתגר תהפוך אותנו לטובים יותר. בעולם בו אנחנו חיים אפשר כמעט הכל ללמוד באופן עצמאי.

9.     הבנת העסק
מעצבים ומאפיינים צריכים למצוא כל הזמן את האיזון בין המטרות העסקיות לבין הצורך לתכנן חווית משתמש מעולה.
מעצב שיש לו הבנה עסקית, הוא נכנס מאחר והוא מביא ערך רב לעסק עצמו. היכולת לדבר “עסקים” עוזרת לנו רבות לרתום את כל בעלי התפקדים למטרה.

10.  גמישות
מעצבים חייבים להיות גמישים ובעלי יכולת הסתגלות לטכנולוגיות חדשות, טרנדים עדכניים, כלים חדשים.
יכולת ההסתגלות הזו תעזור לנו לראות הזדמנויות מעניינות לשפר את חווית המשתמש, להיות בחוד החנית

שתפו פוסט זה