כתבה שמתמצתת באופן ברור את העקרונות הבסיסיים של Design thinking.מתודה פופולארית לפתרון בעיות מורכבות.במתודה זו אנחנו שמים את המשתמש במרכז ומנסים לפתור את הבעיה מנקודת המבט שלו.
להלן העקרונות:1. הזדהותהחלק החשוב ב Design thinking הוא הזדהות עם המשתמש.הלכה למעשה הזדהות משמעותה לשים את עצמינו בנעליי המשתמש ולקחת בחשבון את הרצונות, הצרכים, המטרות, ההקשר ונקודות הכאב שלו.ככל שנצליח להבין טוב יותר את אלו, כך הפתרון יהיה אפקטיבי יותר.חשוב לזכור המפתח להזדהות הוא לא להניח הנחות, יכולות להיות לנו היפותזות על המשתמש אך אנחנו תמיד צריכים לתקף אותן ע”י מחקר (בעיקר ראיונות משתמשים)הראיונות צריכים לענות על השאלות הבאות:
- מטרות: מה המשתמש רוצה להשיג?
- רצונות: מה המשתמש רוצה? מה נכנס תחת ההגדרה נחמד שיהיה?
- צרכים: מה הכרחי למשתמש?
- הקשר: מה הן הנסיבות/הסביבה שעשויים להשפיע על העיצוב?
- נקודות כאב: מה הדברים המעצבים או הקשיים שיש למשתמש?
2. הגדרת הבעיהכאשר יש לנו הבנה טובה על המשתמשים שלנו, נשתמש במידע שלנו שצברנו ונגדיר את הבעיה.הצהרת הבעיה צריכה להיות לא צרה מידי(שעלולה להגביל את היצירתיות שלנו) ולא רחבה מדי(שעלולה להיות בלתי פתירה).מתודה להגדרת הבעיה היא כיצד אנחנו נפתור את… (How might we).HMW עוזר לנו לנסח הצהרת הבעיה כשאלה שמעודדת פעולה.דוגמא טובה לשאלה כזו היא כיצד נוכל למשוך יותר את תשומת ליבם של המשתמשים לכפתור ה”קנה” על מנת להגדיל את המכירות?
3. העלאת רעיונותבהתאם לבעיה ולמה שאנחנו מנסים לפתור יש שיטות שונות של סיעור מוחות.שיטה נפוצה היא לכתוב על לוח מחיק את הבעיה בגדול ולקשקש מספר רעיונות על פתקיות דביקות (כן כן…אמרתי פתקיות דביקות ולא sticky note 😊 ) , המטרה פה היא שהסקיצות יהיו מהירות ומביעות את הרעיון המרכזי.אחרי שאנחנו כבר רוויים מרעיונות, ניקח צעד אחורה נסתכל על כולם ונקבץ לתמות רעיונות.שיטה נוספת היא לקפל דף לשמונה חלקים ולצייר את הסקיצות הכי פרועות שלנו על כל אחד מהחלקים.4. עיצובאחרי שהתמקדנו ב3-4 רעיונות נבחר את הפתרון שנראה לו הטוב ביותר ונעצב אותו.5. פרוטוטייפהשלב הזה הוא שלב אחד לפני הבדיקות ומטרתו להפוך את העיצובים שלנו לאינטרקטיביים כדי שנוכל לקבל פידבק על הפתרון.6. בדיקותבדיקות הן חלק חשוב בתהליך, באופן הזה אנחנו יכולים לקבל את המשוב שלהם, ולשפר את המוצר על פיו.